zondag 12 april 2015

Citytrip: La ville de lille

Dit weekend ging ik op citytrip naar het mooie Lille, net over de Frans grens. Het weekendje is me erg goed bevallen. Daarom heb ik hier de leukste adresjes voor jullie samengevat.

To eat:
In de oude binnenstand zijn er vele gezellige adresjes. De horeca in Lille valt ook goed mee qua prijzen. Hieronder vind je enkele toppers.

PAUL - BOULANGERIE

1
Deze bakker vind je op quasi elke straathoek. Heel gezellig om te ontbijten of te brunchen zoals een echte française. Ik vond vooral de vanilleyoghurt super lekker!

BUFFALO BURGER
2
In Lille zie je vrij veel gastronomische burger-restaurants. Deze sprong er voor mij uit door het gezellige interieur. Bovendien heb je er een net op de hoek van de shopstraat. Perfect dus voor een power-up tijdens het winkelen. Alle burgers worden geserveerd met keikrokante frietjes. Mmm!

LE VIN QUI DANSE
3
Dit pareltje bevindt zich in de Rue De Gand in het oude stadscentrum. Deze straat is echt dé place to be om 's avonds te dineren. Het straatje bevindt zich nét buiten het centrum, waardoor je meer kwaliteit voor je geld krijgt. Ik was erg onder de indruk van de snelle en vriendelijke service. Bovendien kan je al een 3-gangenmenu eten voor 27 euro pp. Om jullie een idee te geven van de mogelijke samenstelling van deze menu:
- Entrée: Pompoen-kokossoep
- Plat: Lamskroontje met gratinaardappelen en seizoensgroentjes
- Dessert: kaasbordje / Abrikozentaart met vanille-ijs
Zeg nu zelf, dan is 27€ toch een koopje?

To do:
Lille is voornamelijk een winkelstad. Je vindt er enorm veel winkels, zowel van de bekende ketens (Zara, Mango, Stradivarius, ..) als van duurdere merkwinkels. Voor elk wat wils!
De oude binnenstad is zeer gezellig voor een shopuitstap, maar bij slecht weer kan je ook steeds terecht in het overdekte shoppingscentrum Euralille.

4

Lille heeft ook een gratis zoo, gelegen te midden van een mooi stadspark. Zeker een aanrader voor een zomerse picknick! Let wel op: de zoo is gesloten in de winter en lente.
5

Ook cultureel heeft Lille veel te bieden. Zo kan je de architectuur in het oude stadscentrum bewonderen, of genieten van de vele trekpleisters zoals de opera, het theater, de vele musea en het belfort. Aangezien mijn citytrip vrij kort was, heb ik deze dingen jammer genoeg niet kunnen bezoeken.

Ik vond Lille een echte aanrader! Het is een goedkope citytrip, makkelijk en snel bereikbaar vanuit België en een echt shop- en eetparadijs voor de dames. Jullie weten waar heen bij het volgende vriendinnen-uitstapje!

1 opmerking:

  1. Helaas heeft mijn eigen camera het begeven op reis. Hier vind je de bronvermelding van mijn foto's:
    1. http://www.argentdubeurre.com/actualite/consommation/alimentation/1584-boulangerie-paul-2eme-menu-50-reduction.html
    2. http://www.zoomsurlille.fr/actualites/buffalo-burger-ouvre-son-premier-restaurant-lille
    3. http://annuaire-restaurants.com/cuisine-francaise/le-vin-qui-danse-restaurant-a-vins-a-paris-pantheon-s45.html
    4. http://viewpictures.co.uk/Details.aspx?ID=116459&TypeID=1
    5. http://www.zoomsurlille.fr/actualites/le-zoo-de-lille-rouvre-ses-portes-ce-dimanche-13-fevrier-2011

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews